Thursday, March 1, 2007

Een stad vol contrasten

Mumbai, een stad vol contrasten. Zoals bij alle “clichés”: Oh zo waar!
Het ene moment waan je je in de hitte door de stoffige, drukke, lawaaiige straten vol toeterende taxi’s en rickshaws, bomvol straat-winkeltjes, bedelaars en geiten; snuif je vele geuren, zie je vele kleuren; het volgende moment sta je in de koelte en ruimte van een chique geiairconditioned hotel. Na een liftje bovenste verdieping begaf ik me opeens op een hip lounge dakterras en keek ik uit over de baai. Helaas gold dat contrast ook voor de portemonnee, voor een glaasje bocht betaalde je minimaal 10 euro. Maar het was daardoor zeker niet minder genieten van de ondergaande zon en dan het oplichten van al die lichtjes rond de baai.















Ben dit weekend na een zaterdagochtend vergadering op sleeptouw genomen door expat Charles, via via via… Zo belandde ik zondag zowaar in de elitaire beachclub waar je 4 sponsors nodig hebt om lid te worden met een “franse” en een “britse” zijde.. Vele expat vrouwen met hun kroost aan t zoutwater zwembad. Jeugdherinneringen Syrie en Maleisie weer zeer helder op t netvlies aanwezig...

Maar hoewel het zalig was mezelf eventjes zo te verwennen, daarvoor ben ik hier natuurlijk niet en wat dat betreft vind ik het wonen waar ik nu woon toch ook zeker zijn charme hebben. Heb gisteravond een goede lading zeep en schrobspul gekocht in een pikdonkere supermarket (powercut), en vanochtend flink geboend. Voelt een stuk beter.


Vandaag nam ik de trein terug van town en toen ik mijn buurtje inliep, voelde ik weer zo die kick

van het hier zijn. Arme kindjes die me om de oren vlogen, ik schudde al hard nee, maar het ging hun ditmaal niet om eten of geld, ze wilden op de foto! Wat een schaterlach en plezier op hun gezichtjes toen ze de digitale beelden zagen.
















Morgen weer naar Nareshwadi, veel zin om de plannen concreter te gaan maken!

Het is ook super om het enthousiasme van thuis te lezen. Er zijn zelfs plannen voor een “gouden wc-bril voetbal toernooi” ter sponsoring, geweldig!
Ik hoop op zeker op steun van thuis te kunnen rekenen straks, maar wil daarvoor eerst meer concrete gegevens verzamelen, hoop dat dat snel lukt, maar alles gaat hier natuurlijk de “Indian way”.



















mijn verblijf van buiten, ik zit op de zesde etage, en ook de plek waarvan ik jullie op de hoogte probeer te houden.






1 comment:

Unknown said...

Hee An,

Wat een verhalen zeg. Ik word al bijna wanhopig als ik het lees... Maar ik ben duidelijk niks gewend. En alle beetjes die je daar kunt doen helpen natuurlijk. Veel succes met alles!
xx Cint