Thursday, March 8, 2007

live peep show

In zo'n dichtbevolkte drukke stad als Mumbai is privacy misschien ook wel een woord waarvan men niet verwacht kan worden het te kennen, maar het blijft echt bizar hoe ongegeneerd je hier aangestaard kan worden...


Omdat de geplande meetings surprise surprise weer eens op het allerlaatste moment niet doorgingen, heb ik vandaag een dagje "thuis". Na een aantal uur binnen in mijn ongezellig donkere holletje, wilde ik er eventjes uit. Dus ging ik wat info lezen op een bankje hierbuiten op de campus.
Liep ik vorig
India-tripje nog in korte rokjes blij de tourist uit te hangen, nu weet ik beter, hebben mijn onderbenen nog geen straaltje zon gezien en gaat mijn bovenlichaam constant in een vormloze kurta gehuld (foto). Maar zelfs dat mag niet baten!


Ik zat op het mini "gras" veldje voor de deur... Er was al veel gegiechel om mij heen geweest, meisjes die een pen aan mij vroegen om m vervolgens aan een van hun maten te geven zodat hij hem terug kon geven... Een jongen die semi stoer (zeer verlegen) naar mij toe liep "which country you come from?" Allemaal nog wel prima te doen, maar op een gegeven moment zat er serieus een groep jongens/mannen op nog geen 2 meter afstand allen richting mij opgesteld als een soort publiek mij lang en breed aan te gapen. T groepje werd steeds groter en toen ik ze weer wat naar de verte hoorde roepen en zag gebaren en er wéér 3 extra jongens aankwamen werd t me toch iets te gortig: ben geen live peep show!!
Dus toch maar weer naar mijn hostel retreat.... nog wel wat wasjes te doen joohoo.. Ongelooflijk dat ze daar geen gene bij voelen.


Enniewee, vanaf morgenavond heb ik een man aan mijn zijde (niet dat dat iets uitmaakt hier), want dan komt Klaasje me al verblijden! Een heel gek onwerkelijk idee straks mijn broertje ook hier te hebben, maar echt super om iemand een stukje van mijn huidige leventje te kunnen laten zien. Zoveel valt gewoonweg niet te beschrijven en ondanks de vele frustraties voelt het zo ontzettend blij en goed dat ik dit doe!


Liep gister "down town" na weer een erg amusant treinritje (als je "safe" staat is het echt zeer vermakelijk al die druk kakelende dames elkaar te zien duwen en trekken om de trein in en uit te komen, iets wat je moet meemaken om te begrijpen, sardientjes in een blik zijn hier NIETS bij vergeleken). Ik merkte dat het waar was wat ik van zoveel mensen had gehoord/gelezen: Bombay grows on you! Het is eventjes wennen, maar nu geniet ik intens van alle drukte, al dat leven om mij heen!


Vanaf zaterdag zullen we 2 weken in Nareshwadi vertoeven met 5 Nederlandse "construction guys" die geld hebben ingezameld om de boel te komen renoveren (en waar Klaas dus deel van uitmaakt). Dit betekent vrees ik ook 2 weken radiostilte wat het internet betreft. (Wel redelijk sms/belbaar!) Direct daarna staat er een klein weekje Goa met broerlief op t programma! joepie!



Dan rest mij nog een laatste noot voor de fantastische reacties die ik ontvang van mensen die ook een (st)ee(n)tje willen bijdragen (super!!), ik ben druk bezig met uitzoeken welke rekening daar het best voor gebruikt kan worden en ook een lijstje voor jullie om te zien waar "precies" (..het blijft india..) allemaal nog geld voor nodig is, ik hoop zaterdagochtend nog snel even de tijd te hebben hierover iets op de mail te zetten!



markt kruiden en spijzen...

4 comments:

Kuik & Auke said...

IJntje, wat maak je toch prachtige foto's! Veel plezier met Klaas en succes de komende weken! Kus, Kuik

muis said...

Lieve Ijne,
wat is het toch leuk iedere keer weer zo'n berichtje en die prachtige foto's. Hoop dat Klaas goed is aangekomen.
liefs je moesje

wyb said...

Hoi An,

Wat een heftig en bijzonder avontuur!!! Echt heel indrukwekkend wat jij aan het doen bent! Leuk dat Klaas nu bij je is, doe hem de groeten.

Liefs,

Wyb

babette said...

lieve ijne,
mooie foto's! stoer vind ik het. sterkte. geniet! liefs voor jou en klaas,
babette