Monday, May 21, 2007

Treinritje Mumbai..... Levensgevaarlijk!

Misschien een béétje overmoedig geworden van mijn alsmaar groeiende behendigheid in treinen, dacht ik net als al die Mumbai-ers ook wel de al rijdende trein in te kunnen springen..
Ik was alleen éventjes vergeten dat ik nogal een onhandig zware tas om mijn schouders had hangen....
Bovendien heb je in zo'n spare of the moment spring-beslissing natuurlijk geen tijd om eventjes terug te denken aan de natuurkunde lessen.. De trein kwam op me af, dus ik zag niet hoe hard ie eigenlijk al ging... Ha, ik was dan ook de enige die deze stunt nog waagde en kwam dus met een enorme knal tegen het bord de trein binnen... WEL in de ladies compartment natuurlijk!
Uiteraard niet zo'n volle, maar genoeg ontstelde ogen die me aankeken terwijl ik mijn pijnlijke grimas probeerde te verbloemen.... Ze zullen wel gedacht hebben: wat een mafkezen zijn t toch, die touristen!

Haha, ja, volgende keer wacht ik gewoon braaf en geduldig op de volgende..
Klein detail: er schijnen DAGELIJKS 10 doden te vallen in/op/rond/onder de Mumbai treinen... Elke trein heeft lijkenzakken aan boord, want ze leggen het verkeer hiervoor echt niet stil (tip voor de NS?!).

1 comment:

Unknown said...

kees, is chris thuis !!
gelukkig maar dat je zo'n bescherm engeltje aan boord hebt...!!
Denkend aan de grote meneer cactus show: "spelende vrouw, wat hebt je nu geleerd ?"
xxx
papa