Friday, June 8, 2007

Zo gaat dat hier in India... EN jubelen!!!

Ik had een mega gejinxte trip naar Nareshwadi.... Long story, maar de heenreis duurde 6 uur ipv de normale 3... (EN halverwege de reis hoorde we ook dat de mensen met wie we vergadering hadden er niet zouden zijn..... fijn!)

Maar wel weer een indische ervaring rijker, want filerijden.. dat doe je zo:
Bij te lang stil staan: manoevreer je auto in alle mogelijke bochten met behulp van veel getoeter achteruit om vervolgens de eerstvolgende opening naar de andere kant van de weg te vinden.
Rijd dan op full speed tegen t verkeer in de file voorbij (ja, in Nederland heet dat spookrijden, maar we zijn in India...), pas op voor de vrachtwagens; TOETER!!


Helaas verging ook dat ons niet soepel deze rit... De wegenpolitie is er natuurlijk alleen wanneer je hem net NIET nodig hebt.... Voila... dus een hele reeks auto's moest MIDDEN op de highway, vrachtwagens ontwijkend, weer U-turnen, om vervolgens het hele ingehaalde stuk weer terug te rijden, je weer door die opening te manoevreren... en de file nog eens dunnetjes over te doen, HOEZEE!

Toch kwam ik na een totaal van 10 uur auto vandaag (and still to go..) uiterst content terug van mijn reisje.....
Er werd druk verbouwd nog net voordat de school echt start.... en jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!! Ik heb nog nooit in mijn leven zo gejubeld om WC's!!!!
Ik heb foto's gemaakt, maar wil nog even wachten tot mijn trip volgende week als het echt klaar moet zijn, dan paste ik een goede before and after!!
Nu de maintenance nog, maar wat voelt dit goed om dit toch voor mekaar gekregen te hebben!!!!

Het zorgt ook meteen weer voor allerlei nieuwe vibes..... NU zou een health dag geweldig nuttig zijn direct bij de schoolstart..
En een nieuw project doemt alweer op, de klaslokalen en slaapkamers hebben nog steeds geen ramen. Tijdens Monsoon zal alles dus regelmatig zeiknat regenen en overstromen, en dan de muggen.....
Zou ik hier niet mijn inmiddels zeer warm gemaakte expat-multinational-contacten voor kunnen gebruiken?!

Hmmmmmmmmm..... Ik weet opeens niet meer waarom ik stiekem zo graag weer naar huis
wilde, met het start van de school in t verschiet, zie ik opeens weer zoveel doelen!

(..............................)

No comments: