Sunday, June 3, 2007

Pankudi meets Nareshwadi



Zogezegd een lang weekend Nareshwadi met eigenlijk voornamelijk Mumbai kinderen. Er zijn nog maar zo’n 6 Nareshwadi kinderen over… Het was voor hen wat overweldigend zo’n groep brutale luidruchtige stadskinderen. Maar uiteindelijk stonden ze snikkend de bus uit te zwaaien. Schattig en mooi om te zien hoe snel die kids bonden. En ook wel heel zielig... de Nareshwadi kinderen zien ook nooit anderen. Na een lange speur-spel-tocht in de Wadi (farm), briljant getimed op het heetst van de dag (het gutste werkelijk in liters uit mijn poriën), was het absolute hoogtepunt de “watersliding”. De beelden spreken voor zich!




De Pankudi volunteers waren voortdurend in de weer om de dolenthousiaste overprikkelde kinderen in t gareel te houden, maar gelukkig waren ze met velen, waarvan een groot aantal Indische volunteers, leuk om te zien dat het echt niet alleen de avontuurlijke buitenlanders zijn die zich zo inzetten. En ook nogal handig voor de communicatie…Ik dacht vaak: zo kan het dus ook!


In ieder geval hadden wij dus ruim de tijd voor onze eigen dingetjes en dat heb ik UITEINDELIJK nuttig kunnen gebruiken (ik zal jullie de ellelange boze conversaties en wachten en wachten en wachten totdat je er met je neus bovenop staat besparen..). Ik had bedacht als deel van een afscheidskadootje de assembly hal om te toveren in een schoolplein, zodat de kinderen daar kunnen spelen als het buiten regent. Want ja... De Monsoon heeft ook Nareshwadi bereikt…


Wat zweet, zweet en zweten verder is de vloer nu 4 hinkelpaden en twisterspellen rijker. Het hoofd van de school was erg blij met deze actie. Helaas moest het vanwege bovengenoemde vertraging wat in haast, en hadden ze nog steeds niet alle tafels en stof verwijderd, maar ze kunnen nu wel spelen!





Dan ga ik mij nu snel weer naar het zuiden van de stad begeven... het zal wel een barre tocht worden, want het regent weer dat het zegent. Dit begon al in het laatste stukje busrit... De kinderen raakten helemaal door het dolle heen, ze zijn zo blij met de regen! Ze gilden het enthousiast uit en wilden allemaal naast de ramen zitten die ze zo wijd mogelijk opengooiden. Reden we daar op de highway, en niet dat onze bus ruitewissers had ofzo...
Ik was minder door t dolle heen, kleddernat op zoek naar een rickshaw, allemaal vol natuurlijk... en toen ik hier naar binnen wilde rijden, lag er een dikke boom op de weg.. ben benieuwd hoe soepel de toch down town gaat verlopen dus!

No comments: