Tuesday, July 3, 2007

Paradijslijk India...


Ik dacht in mijn "pied a tierre" al in een soort van Frans paradijs in India terrecht te zijn gekomen... elke dag (dat het niet regende..) zo'n zonsondergang vanaf het terras....

Maar het kon nog meer ZEN! Mijn ticket inmiddels al 3 keer verzet naar later (een vierde zou nog volgen..), hadden we tijd voor nog één lang weekendje weg...

Ik werd door Baud (eh ja... I confess... die "pied a terre" was dus gewoon keihard samenwonen met mijn franse liefde..) meegenomen naar Rishikesh, een plaatstje 6-7 (of 9...) uur ten noorden van Delhi, tegen de Himalaya aan om daar ongegeneerd uiterst luxe te CHILLEN in het Ananda resort. De bergen, het groen, de RUST, vogeltjes horen zingen, het uitzicht... een zwembad, lekker eten, een spa, fitness en duizenden massages om uit te kiezen... Need I say more?























De hele sfeer was zo ontzettend rustgevend, dat we allebei echt moesten slikken toen we een bezoek aan Rishikesh gingen brengen, 20 km de berg naarbeneden. Back to India! Getoeter, getrek, al die drukte... En dan was Rishikesh eigenlijk nog opvallend schoon. Het een soort nette versie van Varanasi, eerder bezocht met Annemieke, ook een heilige stad aan de Ganges, maar zou het de invloed van de bergen zijn? Een stuk rustiger en vooral schoner. Het gaf me dan ook niet dezelfde vibes als Varanasi, maar leverde uiteraard wel weer mooie plaatjes op...








De terugreis per auto naar het vliegveld in Delhi verliep iets minder soepel, daar stond normaal 6-7 uur voor, maar wij deden dus 9!! uur over 250 km....45 min voor vertrek van onze vlucht kwamen we op het uiterste nippertje het vliegveld binnenrijden...

Maar dat kon de happy vibes niet drukken, uiterst vrolijk en uitgerust kwam ik terug in Mumbai.......


No comments: