Thursday, February 22, 2007

eerste indrukken

Eerste uitzicht vanochtend vanuit Lee haar appartementje liggend in het betere deel van de stad, maar zoals alles in Mumbai, grenzend aan de sloppenwijken..

Wat een dag… ben kapot. De hele middag vergaderingen bij Sahas over mijn taken en ook de plannen voor het construction team. Mijn eerste glimpsje indische vergader-chaos… ze weten toch al maanden dat die lui komen, maar er ligt nog steeds geen duidelijk plan en het plan wordt telkens veranderd. Niet het idee dat daar echt constructief over nagedacht wordt. Lange vergaderingen zonder echt duidelijke conclusies, maar daar was ik al op voorbereid natuurlijk. Grappig te merken dat het ook ECHT zo is… (en grappig om te merken dat je dan toch probeert wat duidelijkheid te kunnen scheppen, dus was bijna die vergadering aan het leiden… maar na een paar uur merk je ook dat je zelf ook al begint op te geven).

Zit nu op mijn “eigen” stekje. Vannacht en morgen deel ik dat nog met een ouder Australisch echtpaar dat hier ook voor Sahas is. Wordt straks misschien wel een beetje eenzaam… Het doet me ontzettend denken aan de residential wing in Adelaide. Het zit boven op het studentencomplex-hostel van het Somaya college, onderdeel van Sahas. Het woord schoon is in India niet bekend, zover was ik al. Maar helaas zit het ook totaal aan de andere kant van de stad van o.a. Lee en Stacie en in een stadsdeel waar men niet bekend is met de tourist om t maar zo uit te drukken. Net gegeten, op de weg terug in de taxi werden we belaagd door bedelaars. Ook een olifant midden op de snelweg, bizar beeld.
Niet voor te stellen dat ik 3 dagen geleden nog aan de champagne en sushi zat...
Ben heel moe van alle indrukken. Morgenochtend ga ik vroeg met Stacie naar Nareshwadi om ook daar een idee van de krijgen. Ben ontzettend benieuwd hoe het daar is. Aussie Rob waarschuwde me dat de “facilities” daar een stuk minder zijn dan hier, maar vond de kinderen daar geweldig. En daar gaat t om!
Ik was een beetje wazig vandaag van de jet-lag (en chronisch slaaptekort), maar Stacie en Lee lijken me hele leuke mensen, fijn!

No comments: